10 Ekim 2015 Cumartesi

Yok Artık Dizisinin Oyuncuları İle Söyleşiler

‘Yok Artık’ın üç başrol oyuncusu Algı Eke, Çağlar Çorumlu ve Necip Memili, film için gelen teklifi neden kabul ettikleri sorusuna aynı cevabı verdi. Eke, Çorumlu ve Memili, filmin yönetmenliğini Caner Özyurtlu’nun yapmasının, ‘Yok Artık’tan gelen teklifi kabul etmeleri için en önemli etken olduğunu dile getirdi.

ALGI EKE
‘İşin ticari yönüne kafam hiç basmaz’

‘Yok Artık’ın hangi özellikleri size ‘Ben bu işte varım’ dedirtti?
Önce filmimizin ana yapımcısı ve yönetmeni Caner Özyurtlu ile tanıştım. Onu çok sevdim. Caner’in oyuncu kökenli olması ve senaryonun absürtlüğü ‘Yok Artık’ta rol almamın ana nedenleri. Daha önce hiç absürt komedide yer almamıştım. Bunu deneyimlemek istedim.

Yapımcılarınız Caner Özyurtlu ve Şebnem Bozoklu, oyuncu kökenli. Oyuncuların yapımcılık yapmasını nasıl değerlendirirsiniz?
Bana çok alakasız geliyor. Yapımcılık tamamen başka bir durum, oyunculukla bağdaşan hiçbir yanı yok. Caner’e ve Şebnem’e çok şaşırıyorum ama o işi de çok iyi götürüyorlar. Ben yapamam. İşin ticari yönüne hiç kafam basmaz.

‘BU SEZON TIYATRO VAR’
‘Yok Artık’ın kariyerinize nasıl bir etkisi olmasını umarsınız?
Daha çok film, daha güzel işler yapalım ve sinema ilerlesin istiyorum. ‘Yok Artık’, bu anlamda birçok oyuncunun bir araya geldiği az işlerden biri. Umarım gişede de aynı başarıyı yakalar. Çünkü Caner henüz çok genç ve çok yaratıcı bir yönetmen. Daha çok film çekebilir. İstiyorum ki gençler yol alsın. Biz de artık bir şeyler yapalım, ben de yapayım. Bir şeyler yazıyorum, çiziyorum.

Sizin 6 televizyon diziniz 4 sinema filminiz oldu. Sizin için yeterli mi, yoksa kaçırdığınız işler oldu mu?
Tiyatro yapmadığımı düşünüyordum ve uzun zamandır istiyordum. Bu sezon tiyatro da yapmaya başladım. O yüzden çok mutluyum. Tiyatro benim için bir eksiklikti. Bu sezon iki filmim var, önümüzdeki sezon için iki film anlaşması yaptık.

‘TV FILMLERI ARTMALI’
Televizyon dizileri oyuncuların ceplerini, sinema filmleri ve tiyatro oyunları ise ruhlarını doyurur denir. Öyle mi?
Oyunculuğu sinema filmi, televizyon dizisi veya tiyatro oyunu olarak ayırmıyorum. Ama konu ruh doyurmaksa anında reaksiyon alındığı için tiyatro her zaman bir oyuncuyu daha çok motive ediyor. En çok tatmin olduğum yerin tiyatro olduğunu söylemeliyim. Ama sinema filmi ve televizyon dizisinde de oyuncu oyuncudur. Birine daha az diğerine daha çok özen göstermesi söz konusu değildir.

Bu sezon çok sayıda film gösterime girecek. Sektörü nasıl değerlendirirsiniz?
Komedi, dram... Bütün türler olsun istiyorum. Dolayısıyla kalkınalım ve her geçen gün bir tık daha ileri gidelim istiyorum. İyi yolda olduğumuza inanıyorum. Televizyon filmlerinin de artması çok güzel olur. Oraya da bir dönüş yapılmalı.

ÇAĞLAR ÇORUMLU
‘Alternatif fikirler büyük bir kazanç’

‘Yok Artık’ sizi nasıl cezbetti?
Yönetmenin Caner Özyurtlu olmasının büyük etkisi var. Caner, hem çok sevdiğim bir arkadaşım, kardeşim, hem de yeni şeyler denemeye çalışan genç bir yönetmen. İyi bir kadro da olunca bu film benim için güzel bir hatıra fotoğrafı haline dönüşmüş oldu. Ayrıca filmdeki gibi bir taksi hikâyesi benim de başıma gelmişti.

Nasıl bir olay yaşadınız?
Bir gün taksiye binip Taksim’e gitmek istedim. Bir taksi durdurdum. İçinde bir adam vardı. Ben durdurunca indi, ben de bindim. Sonra taksici ‘Abi o arkadaş da Taksim’e gidecekti. Onu da alalım mı?’ diye sordu. ‘Tamam’ dedim. Sonra dönüp o kişiyi aldık ama ben ‘Tamam’ dediğim için pişman oldum. Çünkü adamların tipi bozuktu. Sonra bana ‘Ne iş yapıyorsun?’ diye sordular. Ben de ‘Polisim’ dedim.

Yapımcıların oyuncu kökenli olması çekimler sırasında avantaj mıydı yoksa dezavantaj mı?
Türk sineması için alternatif düşüncelerin ve filmlerin olması büyük bir kazanç. Bu anlamda ne kadar çok ses ve fikir olursa kültürümüz ve sinemamız açısından bir zenginliktir diye düşünüyorum.

Sizin geç keşfedilen bir yetenek olduğunuz düşünülüyor, ne dersiniz?
  Kâşiflere sormak lazım. Ben oyuncuyum, yer aldığım işlerin ayrı izleyicisi var. Zeki Demirkubuz, Cem Yılmaz ve Çağan Irmak gibi isimlerin filmlerinde yer aldım. ‘Güldür Güldür’ hepsinin buluştuğu bir yapım oldu.

“Ne kadar çok ses ve fikir olursa kültürümüz ve sinemamız açısından bir zenginliktir” diyen Çorumlu, bir yalanı yüzünden başı epeyce ağrıyan ‘Semih’ ile izleyenlere büyük keyif verecek.

NECİP MEMİLİ
‘Yok Artık’tan gelen teklifi kabul etmenizin nedenleri nedir?
Bu filmde var olmamın çok güzel iki sebebi var. Birisi Caner Özyurtlu. ‘Ulan İstanbul’da tanışıp o kadar güzel zaman geçirdiğim, güzel anları paylaştığım, üç bölüm de olsa fikrine, zikrine, görüşüne, dinlediği müziğe kadar inandığım bir insan. İkincisi de taparak takip ettiğim senaristimiz Serkan Altuniğne’dir. Elbette oyuncu kadrosunu da es geçmemem gerek. Açıkçası Barcelona gibiyiz.

Çok sayıda komedi filmi çekiliyor. Bu kadar çok komedi filmine yeterli oyuncu var mı?
Memlekette o kadar iyi ve yetenekli oyuncular var ki. Bu işlere yeteceklerine inanıyorum. Komedi çekilmesini seviyorum. Drama baş tacıdır ama bu zamanlarda komedi çekilmesi önemlidir. Çünkü çok iyi, çok da güzel şeyler yaşadığımız bir dönemde değiliz. O yüzden insanların yüzünü biraz olsun güldürebilmek önemli. Özellikle de bayramda.

Yapımcılarınız sizin rol arkadaşlarınızdı. Bu konuyu nasıl değerlendirdiniz?
  Genç arkadaşlarımın, yaşıtım, dengim olan oyuncu arkadaşlarımın oyunculuk ve yönetmenlik yapmasını çok önemli buluyorum. Çünkü böyle insanlar oyuncu arkadaşlarımızın dertlerini daha iyi anlıyorlar. Sonuç olarak ortaya keyifle çalışılmış olmanın getirdiği bir verimli iş çıkıyor. İmkânı, görüşü, yaşantısı, el veren tüm arkadaşlarımın film çekmesini ve yapımcılık yapmasını arzuluyorum.

Günümüzde oyuncuların en büyük sorunu nedir?
Elbette zaman. Malum dizi süreleri uzun. Sinemaya dönüş çok güzel. Kendimi Yeşilçam oyuncuları gibi hissetmeye başladım. Bu sezon filmim var. Bu da beni oldukça mutlu ediyor. Çünkü sinema filmleri herkes gibi beni de eğitici ve öğretici bir sürece sokuyor. Her yönetmenle, her senaristle başka kazanımlarda bulunuyorum.

Senaryo sorunundan da sıkça söz ediliyor. Nedir sorunun ana kaynağı?
Genç senaristlere olanak sağlamak, sabır göstermek gerek. İlk işlerinde bekleneni veremedikleri için bir kenara atılmalılar. Çok iyi senaristlerimiz var ama ne yazık ki onlara gerekli olanaklar sağlanmıyor. Bu nedenle bir kısırdöngünün içine girildiğini düşünüyorum.

Necip Memili, Demet Evgar’ın canlandırdığı sevgilisi ‘Ceyda’nın yaptığı bir şaka sonrası hafızasını kaybeden ‘Ahmet’ karakteriyle ‘Yok Artık’a dahil oldu.

Mehmet ÇALIŞKAN / HABERTÜRK MAGAZİN
kaynak : haberturk.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın