14 Ekim 2013 Pazartesi

SENARYONUZU OKUTMADAN ÖNCE...

Türkiye'de senaryosunun profesyonel ortamlarda taşımak isteyen senaryo yazarları, genellikle bir e-posta'ya senaryolarını ekleyerek gönderiyorlar. Bunun yansıra kapak yazısı olarakta bu senaryonun ne kadar güçlü bir senaryo olduğunu yazıyorlar, kendilerini övüyorlar, projelerini övüyorlar...

Bu nedenle, e-mailleri göndermeden önce bazı konulara dikkat etmek gerekiyor:

-Senaryonun özgün olduğu konusunda emin miyim?
-Senaryoda imla hataları var mı?
-Senaryonun formatı doğru mu?
-Senaryo tasdiklendi mi?
-Senaryo ile ilgili maddi ve manevi beklentilerim nedir? Bu beklentileri açık ve net bir şekilde öncelikle kendime tanımlayabiliyor muyum?
-Eleştirilere açık mıyım?
-Göndermiş olduğum yapımcı, senaryo kabul ediyor mu?
-Yapımcıyı seçme nedenimi biliyor muyum?
-Hedef ve amaçlarımı doğru tarif edebiliyor muyum?


Bu soruları sormadan ve araştırma yapılmadan senaryo yollamak, önce senaryo yazarının kendisine zararı olan birşeydir.

Tahmin edeceğiniz üzere, Zeyno Film'e hergün pekçok senaryo e-posta yoluyla gönderiliyor. Ancak Zeyno Film, iş prensibi olarak,kişisel olarak tanımadığı ve maille gönderilen senaryoları değerlendirmeye asla almıyor.

Senaryosunu sunmak isteyen kişilerin öncelikle görüşme randevusu alması gerekiyor. Çünkü senaryonun sahibi ile tanışmak ve yüzyüze konuşmak çok önemli. Senaryolar öncelikle, 'danışmanlık' sıfatı ile profesyonel olarak okunuyor ve raporlanıyor. Senaryonun, güçlü ve zayıf yanları 'yapımcı' bakış açısıyla belirleniyor.

Senaryo sahiplerine, senaryoları ile ilgili fikirler ve açılımlar sunuluyor. Senaryo ile ilgili hedef ve beklentilerine uyumlu olup olmadığı sorgulanıyor. Senaryonun güçlü yanları üzerinden stratejiler sunuluyor. Bu çalışma son derece profesyonel bir ortamda gerçekleşiyor.

Böyle bir çalışma, hem başvuran kişi açısından, hem de danışman açısından çok yararlı oluyor...

Bu şirketin çalışma politikasının en önemli maddelerinden biridir. Herkes profesyonel olursa, sektör daha ileriye gider...

kaynak: yapimlab.blogspot.com

1 yorum:

  1. FACEBOOK’TAYIM.
    https://www.facebook.com/ogretmenhasansancak/

    PİNTEREST’TEYİM.
    https://tr.pinterest.com/ogretmen_hasans/_saved/

    SESİM OLUR MUSUNUZ?
    COCA COLA, İSTE GELSİN, VESTEL, TOMBİ SOFİX ŞEKER ‘DEN ŞİKAYETÇİYİM!..

    NOTER ONAYLI RÜYA GIDA IŞINLAMA SENARYOMU 5. KEZ KOPYALADILAR!..


    COCA COLA TÜRKİYE TEMSİLCİSİ TUNCAY ÖZİLHAN’A,
    İSTE GELSİN CEO’SU SEDAT YILDIRIM’A,
    VESTEL CEO’SU AHMET NAZİF ZORLU’YA,
    HAKKIMI HELAL ETMİYORUM!..

    VESTEL REKLAMLARI ÇALINTI MI?

    HABER DEĞERİ YOK MU?
    BU OLAYIN DÜNYADA EŞİ VE BENZERİ BULUNMAMAKTADIR.
    NOTER ONAYLI RÜYA GIDA IŞINLAMA SENARYOSU’NU ONAYLATAN, SANAL SÜPERMARKETTEN GIDA MADDELERİNİ BOMBOŞ BUZDOLABINA IŞINLAYAN VE GERÇEK RÜYASI 4 ŞİRKET TARAFINDAN 5. KEZ KOPYALANAN DÜNYADA Kİ İLK VE TEK KİŞİYİM.


    İSTE GELSİN VE VESTEL’İN YENİ REKLAMLARINI SEYRETTİNİZ Mİ?
    Ekim 2020’den sonra ulusal televizyonlarda gösterilen reklamları, senaryımun bir kopyasıdır. İki şirkete de Facebook’tan yazı yazdım. İSTE GELSİN, açlık ve dolap bomboş sözünü kaldırdı.
    VESTEL de IŞNLAMA ile ilgili bölümü internetten yok etmiştir. Reklamın sözlerini değiştirmiştir.


    GAZETECİLER NERDE-HÜR BAĞIMSIZ ERDEMLİ
    BENİM SÖYLÜYOR İSEN-YUKARI KALDIR ELİ


    FİKRİ HAKLARDA UZMAN BİR HUKUK ŞİRKETİNDEN DESTEK BEKLİYORUM.



    İLİŞİMİ SAYFANIZDA YAYINLARSANIZ, HABERLERİMİ OKURSUNUZ.

    NOTER ONAYLI RÜYA GIDA IŞINLAMA SENARYOMU 5. KEZ KOPYALADILAR!..

    https://www.facebook.com/ogretmenhasansancak/videos/3586123078141330


    Coca Cola’ya Karşı Yalnız Başına Mücadele Veren Samsunlu Emekli Öğretmen:
    HASAN SANCAK, ADALET ARIYOR!..
    https://www.facebook.com/ogretmenhasansancak/videos/3569992506421054


    DETAY TV HASAN SANCAK ADALET ARIYOR!..
    https://www.facebook.com/ogretmenhasansancak/videos/3572457959507842


    HASAN SANCAK İSTE GELSİN DE SENARYOMU KOPYALADI 1
    https://www.facebook.com/ogretmenhasansancak/videos/3575513562535615

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın