22 Ekim 2013 Salı

"Köksüz" Tokyo'da!

Deniz Akçay Katıksız'ın yönettiği “Köksüz” filmi, 26. Tokyo Film Festivali'nde dün seyirciyle buluştu.

Babanın kaybının ardından aile bireylerinin yaşadığı sorunları anlatan filmin gösteriminden sonra sahnede seyircilerin sorularını cevaplayan genç yönetmen "Türkiye'de, bu filmin benim hayatımı anlattığına dair bir yanlış anlaşılma oldu. Benden çok şeyler taşısa da benim gerçek öyküm değil" dedi.

JAPON TOPLUMUNDA DA BENZER AÇMAZLAR VAR

Geçtiğimiz ay Adana'da Yılmaz Güney Ödülü, ailenin büyük kızı rolündeki Ahu Türkpençe'nin en iyi kadın ve Melis Ebeler'in yardımcı kadın oyuncu ödüllerini kazandığı "Köksüz", Tokyo'da Asya filmleri bölümünde yarışıyor.

Babanın yokluğu, kadınların toplum içinde birey olarak yaşadıkları açmazlar üzerine soruların geldiği söyleşide bir seyirci aile içi şiddetin Japonya'ya da yaşadığını vurguladı.

"Bu aileye yakın değilim ama Türkiye'de ayakta durmanın zorluklarını biliyorum" diyen yönetmen Katıksız, çocuklarını engelleyen anne figüründen hoşlanmadığını söyleyen bir seyirciye ise "Ben de hoşlanmıyorum ve onaylamıyorum ama onu anlıyorum" sözleriyle yanıtladı. "Annelere her zaman şevkatli ve verici yani kutsal anne modeli biçiliyor. Ama bu filmde onun da diğer insanlar gibi dertleri, ihtirasları ve özlemleri var, bunu göstermek istedim" diyen Katıksız, 16 yaşında babasını kaybettiğini ve yokluğunda çok etkilendiğini belirtti.

REHA ERDEM ANA YARIŞMADA
Yeni filmi "Şarkı Söyleyen Kadınlar"la Tokyo'da ana yarışmada yer alan yönetmen Reha Erdem ise bugün geldi. Erdem ve filmi seyirciyle ilk kez yarın buluşacak. 17-26 Ekim arasında gerçekleşen 26. Tokyo Film Festivali'nde dokuz günde 300'ün üzerinde film gösteriliyor.

ESİN KÜÇÜKTEPEPINAR
kaynak: sabah.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın