9 Ekim 2013 Çarşamba

Altın Portakal'da İlk Kez Juri Başkanı Bir Türk Kadın Yönetmen

Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Antalya Kültür Sanat Vakfı(AKSAV) tarafından düzenlenen 50. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde Uluslararası Yarışma Jürisi’nin basın toplantısı Su Otel’de gerçekleştirildi.

Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Antalya Kültür Sanat Vakfı(AKSAV) tarafından düzenlenen 50. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde Uluslararası Yarışma Jürisi’nin basın toplantısı Su Otel’de gerçekleştirildi.Oscar ödüllü İranlı yönetmen Aaghar Farhadi'nin en önemli oyuncularından Leila Hatami, toplantıya eşi Ali Mosaffa ile katıldı.

Jürinin başkanlığını ilk kez bir Türk yönetmen Yeşim Ustaoğlu üstlendi. Toplantıya Macar yönetmen Gyorgy Palfi, yapımcı Zeynep Santıroğlu, İranlı oyuncu Leila Hatami, Alman yapımcı Titus Kreyenberg de katıldı.

Toplantıda konuşan yönetmen ve jüri başkanı Yeşim Ustaoğlu, festivalin 50’inci yılında olmanın önemli bir serüven olduğunu belirterek, Antalya’da olmaktan mutluluk duyduğunu ifade etti. Programa baktığında iyi bir seçki ile karşılaştığını dile getiren Ustaoğlu, "Bazı filmleri daha önce görmüştüm.Hoş bir tartışma olacak" diye konuştu.

JÜRİ ÜYESİ OLMAKTAN MUTLUYUM

Yapımcı Kreyenberg ise konuşmasında, "Benim için Antalya’da bulunmak büyük bir mutluluk, bir yapımcı jüri üyesi olmaktan mutluyum. 5 yıldır Türkiye’de Türk yapımcılarla çalışıyorum. İstanbul’da yeni bir film çekimine başladık. Uluslararası jüride olduğum için pek filmleri izleyemiyorum. Ama arada kaçıp kaçıp filmleri izlemeye çalışıyorum" dedi.

FİLMLERİ TAKDİR EDİYORUM

İranlı oyuncu Leaila Hatami, seçim yaparken beğenisine uymayan filmleri de takdir ettiğini belirterek şöyle konuştu: "Onların başarılarını da görebilirim. Bazen bir, iki üç film birlikte iyi olarak görebiliyorum. O zaman başvuracağınız tek kıstas sizin kişisel beğeniniz oluyor."

ELİMİZDEN GELENİN EN İYİSİNİ YAPACAĞIZ

Macar yönetmen Gorgy Palfi de; "Burada bulunmak benim için büyük bir şans. Şu an işin yarısındayız. 4 film izledik, 6 film daha izleyeceğiz. Eminim en iyi sonuçlara ulaşacağız. Elimizden gelenin en iyisini yapacağız, en iyi sonuçlara ulaşmak için" diye konuştu.

FİLM İZLEMEK İŞİM VE HAYATIMIN PARÇASI

Yapımcı Zeynep Santıroğlu ise işin mutfağında olan insanların jüri koltuğunda olmasının ayrı bir zevk olduğunu söyledi. Film seyretmenin, işi ve hayatının bir parçası olduğunu dile getiren Santıroğlu, sözlerini şöyle tamamladı: "Filmleri değerlendirirken hikayenin dışında işin içindeki emeğin farkında olan birisi olarak dekora, kostüme, ışığa bu tarz detaylara, filmi film yapan olgulara önem veriyorum. Bu doğrultuda jüri ile fikrilerimi paylaşacağım.”


kaynak: kadinhaberleri.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın