11 Aralık 2011 Pazar

Sinemaya Gitme Günü


Yağmur altında
Bir sinemanın kapısındayız
Babamla.
Babam dedi ki:
“İyi ki ıslandı kirpiklerimiz
Doldu gözlerimiz yalan da olsa.”

Komikti film, çok güldüm,
Bir yandan da düşündüm:
Niye dolsun ki gözlerimiz,
Eğlenceden başka
Ne olabilir sinema?


Eve dönerken
Sordum bu soruyu babama
Beyaz bir perdenin içindeymişim gibi
Önce gülümsedi bana
Sonra hüzünlendi
Uzun uzun bakıp yağan yağmura.

Yastığa koyup başımı
Gözlerimi kapadığımda
Yağmur, gülümseme, hüzün
Bir nehir gibi aktı art arda
O zaman anladım
Eğlence değil, bir hayatmış sinema

                                            Salih Mercanoğlu
                                            "SİNEMAYA GİTME GÜNÜ"
                                           (Salih Mercanoğlu'nun "Güzel Günler Kitabı" Ekim 2007'de Can Yayınları
                                                                                                                         tarafından yayınlandı.) 
                                              azbuz.com                                                                   Alıntıdır....                                                         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın