17 Kasım 2011 Perşembe

Uzakdoğu'nun Türk starı


Eğitim için gittiği Tayvan'da televizyon programları, Çince stand-up, dizi, film ve reklamlarla Tayvan, Çin, Malezya, Endenozya, Hong Kong'ta yaklaşık 1,5 milyar kişi tarafından izlenen, programlarında Türkiye ve Türk kültürünü tanıtan Karlova, Türkiye ile Çin arasında “kültür elçisi” olmak istiyor.
Ankara Dil ve Tarih, Coğrafya Fakültesi Çince bölümünden mezun olduktan sonra master yapmak için Tayvan'a giden ve şu anda da doktora eğitimi alan Rıfat Karlova, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Çin'de yaşayan yaklaşık 700 bin yabancı içerisinde sadece 10-15 kişinin sanat ve televizyon camiasında bir yer edinebildiğini belirterek, programlarına Türkiye'nin modern yüzünü yansıtmaya çalıştığını, Türkiye'yi ve Türk kültürünü tanıttığını, Türkçe şarkılar söylediğini anlattı.
Sosyal paylaşım sitelerinde de binlerce takipçisi bulunan Karlova, ilk kitabı “Çin Modern Tarihinde Yolculuk”un Nisan ayında Türkiye'de okuyucularla buluştuğunu, Çince yazdığı bir başka kitabın da yakın zamanda Tayvan'da yayımlanacağını belirterek, son dönemlerde “Martens”, “Yes Water”, “MSI” reklamlarında yer aldığını ve Tayvan'ın en çok izlenen kanalı olan CTI tarafından özel haber olarak tanıtıldığını anlattı.

Televizyon programları ve Çince stand-up yaptığını, dizi, film ve reklamlarda oynadığını kaydeden Karlova, kariyerine uluslararası bir yön vererek, Türkiye'yi önce Çin, sonra diğer dünya ülkelerine daha iyi tanıtmayı amaçladığını belirtti. Karlova, “Kaliteli ve eğlendiren programlara imza atmak istiyorum, ayrıca farklı bir televizyon yüzü olmak istiyorum, bu yüzden de eğitimime çok önem veriyorum” dedi.
 
“Çinliler'in dünyasına şovlar hazırlıyorum”
     
Çinliler'in dünyasına şovlar hazırladığını, programlarının Çin, Malezya, Endenozya, Hong Kong'ta yaklaşık 1,5 milyar kişi tarafından izlendiğini vurgulayan Karlova, şöyle devam etti:

“Çin'de en çok tanınan yabancı Kanadalı Da Shan, ülkesi tarafından da destekleniyor. 25 senedir Çin'de yaşayan Da Shan, Çin coğrafyasında yer aldığı çok sayıda yapım sayesinde Kanada ile Çin arasında bir kültür elçisi görevini görüyor.

Ben de '2012 Türkiye'de Çin yılı' ve '2013 Çin'de Türkiye yılı'nda ülkemin kültür elçisi olmak istiyorum. Hem Türk kültürünü Uzakdoğu'ya hem de Çin kültürünü Türkiye'ye tanıtarak ülkemizin daha fazla tanınması için çalışmak istiyorum. Bu coğrafyaya açılırsak inanılmaz bir enerji yakalarız. Elimizde güzel bir güç var ama çok planlı bir şekilde kullanmamız gerekiyor. Çin ile Türkiye arasındaki ilişkiler son zamanlarda giderek güçleniyor ve ben de bunda güzel bir rol oynamak istiyorum.”

“İlk kez bir Türk, dizilerde oynadı”  

Tayvanlı ünlü oyuncular Tianxin ve Yang Yi Zhan'ın baş rollerini oynadıkları ve Taiwan Television Station'da (TTV) yayımlanan “The Perfect Man” dizisinde yer aldığını ve dizinin, en çok izlenen 2 diziden biri olmayı başardığını anlatan Karlova, “Dizide rahip rolünde yer aldım ve dizinin final sahnesini özel istek üzerine ben seslendirdim. 4 bölüm yer aldığım dizi, Tayvan'da yer aldığım 3. televizyon dizisi oldu. Uzakdoğu'da ilk kez bir Türk, televizyon dizilerinde yer aldı ve bu diziler milyonlarca insan tarafından izlendi” dedi.

Karlova, “Fun Taiwan” isimli gezi programında ünlü sunucu Janet Xie'ye eşlik ettiğini, ünlü TLC kanalında yayınlanan programın Asya'da 30 ülkede izlenebildiği için güzel bir Türkiye tanıtımına imza attığını vurguladı.

“Black and White” isimli filmde, yabancı haber spikeri rolünde yer aldığını ve diğer ünlü Tayvanlı haber spikerlerine eşlik ettiğini ifade eden  Karlova, “Bu filmde diyalogları olan ve haberleri okuyan bir oyuncu olmam ile beraber ilk kez bir Türk, Uzakdoğu'da birinci sınıf bir filmde yer almış oldu. Film, 2012 yılının ilk aylarında Tayvan ve Çince konuşulan çevre coğrafyada gösterime girecek” dedi.

Yaptığı programlar

Rıfat Karlova, “Jian Kang Sou Cha Duı/Sağlık Ekibi” isimli programda Tayvan'ın en ünlü sunucularından olan Bai Bing Bing'e eşlik ettiğini belirtti. Karlova, çekimleri süren programın Eylül ayında devlet kanalında yayınlanmaya başladığını ve programı şu an için 13 bölüm çekmeyi düşündüklerini söyledi.

Tayvan'ın en büyük telekom firması Chinese Telekom'un özel kanalında yayınlanacak “Xia Yi Zhan Taiwan/Sıradaki Durak Tayvan” adlı program boyunca Tayvan'ı gezeceğini anlatan Karlova, “Program ilk etapta 12 bölüm olarak çekilecek ve sunuculuğu benim tarafımdan yapılacak. Şu anda bu programı çekiyorum, önümüzdeki bir kaç ay içinde yayında olacak” diye konuştu.

Rıfat Karlova, Tayvan'ın SET TV isimli kanalında “Ai Wan Ke/Eğlence Sever” adlı bir program sunmaya başladığını belirterek, “Tayvan televizyon tarihinde ilk kez yabancı bir sunucu, prime time'da program yapma hakkını kazanıyor. Her perşembe akşamı saat 22.00'de yayınlanacak gezi programı boyunca tüm Tayvan'ı gezeceğim. Çince sunduğum programda Türkçe şarkılar söylüyorum, sık sık Türkiye'den bahsediyorum” dedi.

Karlova, aynı zamanda sahnede tek kişilik oyunlar da sunduğunu belirterek, “Komedi Kulüp” olarak yeni Taypey Belediyesinin sponsorluğunda, Jiu Fen isimli turistik kasabada düzenlenecek festivalde, 1 ay boyunca hafta sonları sahne alarak, diğer sanatçılarla beraber farklı bir gösteriyi izleyenlerle paylaşacaklarını söyledi.

Hürriyet.com.tr
                                                                                                                                             Alıntıdır....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın