15 Ekim 2011 Cumartesi

Windows8 Deneyimi


    Windows kullanıcılarının merakla beklediği; windows8 büyük bir bekleyişten sonra nihayet kullanıma sunuldu. Ben amatör bir bilgiayar kullanıcısı olarak yeni çıkan bu işletim sistemini denedim ve sizlerle paylaşmak istiyorum; bilgisayarım dizüstü Toshiba A355d 2009’un başında satın almıştım bügün satılan bilgisayarlara göre  özellikleri düşük bigisayar aldığımda vista kuruluydu daha sonra arkadaştan görüp windows7’yi denedim bilgisayarın kaldırmayacağını düşünmüştüm fakat vistadan daha hızlıydı bu seferde bilgisayara windows8 kurdum hızda hiçbir kayıp olmadı aksine hızlı diyebilirim görünümdede birçok yenilik getirmiş masaüstünü gördüğünüzde şaşırmayacaksınız win7 den fazla bir farki yok başlat menüsünü tıkladığınızda; ekrana yeni bir arayüze sahip ikinci bir masaüstü geliyor açma kapama tuşları, kullanıcı hesapları, özelleştirme gibi bazı ayarları yeni arayüze taşınmış yeni uygulamaların göründüğü  facebook, twetter, rss benzeri birçok uygulama var buradaki uygulamalar sanki dokunmatik ekranlı bilgisayarlar için yapılmış ayrıca; uygulana mağzasıda konulmuş bundanda yazılımı uygulamalar ile geliştirebileceğimizi anlıyoruz fakat; uygulama mağzası faliyete geçmemiş ayrıca bilgisayara kurduğumuz progranların kısayolları bu ekranda görebiliyoruz.
    Performansa gelince windows7’ye göre çekirdek kullanımı ile bellek kullanımı  daha az. diğer başka bir yeniliği ise iso dosyalarını ayrı bir program kullanmadan doğrudan çalıştırabiliyor.
    Windows8’in arayüzü tamamen değişmemiş win8’in arayüzü; win7 ile bundan sonraki çıkacak işletim sistemi arasında geçiş özelliği taşıyor olabilir diye tahminde bulunabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın