20 Ekim 2011 Perşembe

Güney Kore Dizilerine artan ilgi


33 bin kişinin hayali Güney Kore
FİSUN YALÇINKAYA05.02.2011

TRT'de yayınlanan Güney Kore dizilerinin başlattığı furya, 33 bin üyesiyle Kore'yi internete taşıyan web sitesi www.korea-fans.com'la devam ediyor. Grubun, internet üzerinden yayın yapan radyo, gazete ve dergileri bile var. Sitenin kurucuları ve üyelerine sorduk: "Nedir bu Kore sevdası?"

Google'ın 2010 yılı için hazırladığı 'en çok aranan TV dizileri' listesinde, üstelik altıncı sırada Muhteşem Kraliçe adlı bir diziye rastlamak pek çoklarını şaşırtmıştı. TRT'de yayınlanan bu Güney Kore mahsulü, tarihi pembe dizi, binlerce hayranı olan bir yapım. Üstelik Türkiye'de gösterilen yegane Güney Kore dizisi de değil. TRT'de 2005 ve 2010 arasında yedi Güney Kore dizisi yayınlandı, hepsinin binlerce hayranı var; bir de hayranların kurduğu web sitesi: www.korea-fans.com 29 Ocak'ta dördüncü yılını dolduran sitenin asıl amacı, Güney Kore dizilerinin paylaşılacağı bir platform oluşturmakmış. Ancak zaman içinde üyelerin Güney Kore'ye duydukları hayranlık artmış, işler alıp başını yürümüş. Çoğu dizinin tarihi konulara ağırlık vermesinin etkisiyle, Kore'nin geleneksel kültürü araştırılmış ve dans, yemek, mimari hatta Kore'de günlük yaşam bile sitede yer almış. Sonra işin içine hayran olunan Güney Koreli müzisyenler girmiş. Derken sitenin üyeleri zamanla tanışıp görüşmeye başlamış. Şu anda 33 bin üyesi, 12 ilde temsilciliği, (hemen sayalım, Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Bursa, Kocaeli, Konya, Kayseri, Samsun, Kütahya, Konya ve Güney Kore'nin başkenti Seul) internet dergisi, radyosu, gazetesi bulunan site, Kore'deki ulusal bir kanalın haber bültenine de konu olmuş. Kore hayranlarının, sevgileri öyle bir noktadaki, üyelerin çoğu orada yaşamanın hayalini kuruyor. Sitenin kurucusu Hilmi Kesenek (41) ve üyeleri Zeynep Biçer (25), Nihan Tırpan (22), Kader Tuncel (22), Merve Sevil Uslu (17) ile İstanbul'daki Güney Kore yemekleri yapan Gaya Restoran'da buluşup hem Güney Kore kültürünü hem de bu sevgilerinin sebeplerini konuştuk.

- Nereden çıktı bu ilgi?
- Hilmi Kesenek: Türkiye'de Kore'yi tanıtan bir internet sitesi yoktu. Böyle bir ihtiyaçla bu siteyi kurdum. Aslında arkeoloğum. Ama mesleğimi yapmıyorum, şu anda tam zamanlı olarak sadece bu internet sitesiyle uğraşıyorum. Bu site sayesinde hem kendimiz öğrendik Kore kültürünü hem de öğrendiklerimizi üyelerimizle paylaştık. Şu an bir de büyükelçiliğin düzenlediği Korece kursuna gidiyorum.

- Kader Tuncel: Benim ilgim sinemasıyla başladı. Derken TRT'deki dizileri gördüm. Sonra siteyi buldum, şimdi Korece öğrenmeye başladım. Muhasebecilik yapıyorum, iktisat okuyorum Kültür Üniversitesi'nde. İş arkadaşlarım, bütün gün Kore müzikleri dinlememe kızıyor.

- Nihan Tırpan: Ben şu anda sitenin internet üzerinde yayınını yaptığı dergi ve gazetelerin editörüyüm. İlk olarak TRT'de yayınlanan Saraydaki Mücevher dizisini izledim. Oyuncularını araştırırken bu siteye üye oldum. Kore dizilerine bir başladım bir daha bırakamadım. Derken buradayım. Şu an çalışmıyorum, tüm işim bu.
- Zeynep Biçer: Benim de ilgim dizilerle başladı. Mesela şu anda Korece öğreniyorum ikinci kurdayım. Turist rehberliği yapmak belki bir 10 yıl sonra da Kore'de restoran açmak istiyorum.

- Merve Sevil Uslu: Ben de dizilerle başladım, şimdi her şeyini merak ediyorum. Henüz lisedeyim, üniversiteyi Güney Kore'de okumak isterim.

KORELİLERE DOYAMIYORUZ


- Peki nedir bu sevginin sebebi?


- H.K.: Onlar birbirine çok saygılı. Belki bizim hayallerimizde olan, özlem duyduğumuz şeyi onlarda gördüğümüz için bize güzel geliyor.

- K. T.: Bize çok soruldu 'Neden seviyorsunuz,' diye. Kendimize bile anlatamadığımız bir durum bu. Saygılı ve samimi insanlar. Güney Korelileri tanımaya doyamıyoruz. Hem bir kültürü öğreniyorsunuz hem de sosyalleşiyorsunuz.

- N. T.: Tutku ya da hastalık gibi bir şey.

- Üyelerin kendi aralarında iletişimi nasıl?

- H.K.: Bu başlangıçta sadece bir internet sitesiydi. Ama artık günlük hayatta o kadar sık görüşüyoruz ki artık bir internet sitesini aştı. Sosyal hayatımızda sürekli iç içeyiz üyelerle. Örneğin, Kore film günleri düzenliyoruz. Bize bağlı başka sitelerimiz var, gazetemiz, internet radyomuz, dergi grubumuz, tasarım grubumuz, altyazı çeviri ekibimiz var. Henüz değil ama dernekleşmeyi de düşünüyoruz. Türkiye'nin her yerinden gönüllülerimiz, 250 civarında temsilcimiz var. Ayrıca Kazakistan'da, Güney Kore'de Almanya'da da temsilcilerimiz var. Sitenin kayıtlı üye sayısı 33 bin. Aktif üyelerin çoğu genç kadınlar.

- Neden hep kadınlar?

- M. S. U.: Evde olduğumuz için. Kadınlar çoğunlukla evde ve anneleri de izleyince, TRT gündüz kuşağı kaçınılmaz oluyor.

- Güney Kore'yle ilgili en büyük hayaliniz nedir?

- K. T.: Eğer sponsor bulabilirsek Güney Koreli sanatçıların Türkiye'ye gelmelerini istiyoruz. Mesela Güney Koreli sanatçıların çoğu Twitter üyesi. Biz de bir gece hepimiz aynı saatte Twitter'a aynı şeyleri yazdık. Super Junior diye bir müzik grubu var. Onlara seslendik. Onlar da 'Biz Türk hayranlarımızı biliyoruz, onları görmek istiyoruz,' diye yazdı. Sonra bir de Seven var, o da şarkıcı. Bizi duymuş, 'Sizi seviyorum,' yazdı Twitter'da. Hem de Türkçe. O gece herkes çıldırdı. Sabaha kadar binlerce tweet yazıldı.
33 bin kişinin hayali Güney Kore
Koreli ile evlenen var

Kore'den magazin haberleri dergide

                                                                                                                                      Alıntı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın