Bloomberg Businessweek dergisi stüdyoların Türkiye’nin kopya dizilerinden çok memnun olduğunu yazdı. Bunun nedeni ise dizilerin kısa sürede popüler hale gelip Ortadoğu’da satılması...
ABD’de yayımlanan saygın iş dünyası dergisi Bloomberg Businessweek, Türkiye’de yayımlanan kopya dizilerin başarısını masaya yatırdı.
Dergi, Disney yapımı Umutsuz Ev Kadınları’ndan, Amerikan ABC televizyonunda orjinali Grey’s Anatomy olarak yayınlanan Doktorlar dizisine kadar kopya dizilerin Türkiye ve gelişmekte olan diğer ülkelerdeki başarısını mercek altına aldı. Gelecek ay Fox TV’de Grey’s Anatomy’nin devamı olan Private Practice adlı dizinin Türk versiyonunun yayınlanacağını duyuran dergi Umutsuz Ev Kadınları’nın da Türkiye’de en çok izlenen 8. dizi olduğunu yazdı.
Altyazı ve dublaj istenmiyor
“Umutsuz Ev Kadınları’nın yeni bir adresi var: İstanbul’un Gül Sokağı” tanımını yapan dergiye göre uluslararası stüdyolar da Türkiye’nin kopya dizilerinden çok memnun. Bunun sebebi ise Türkiye’de yayımlanan dizilerin kısa sürede popüler hale gelip Ortadoğu’da da satılmaya başlanması olarak açıklanıyor. Türk dizilerinin Ortadoğu’da satılması sayesinde ek gelir elde eden şirketler bu nedenle Türkiye’deki kopya dizileri destekliyor. Sony Pictures Television şirketinin uluslararası üretim müdürü Andrea Wong dergiye, “Şu anda Ortadoğu’daki televizyon dünyası her şey için büyük bir iştaha sahip. Türkiye bölgedeki anahtar pazar” yorumunu yaptı. Yıllardır ‘Kim 500 milyon ister’ ve ‘Survivor’ gibi programların da yabancı ülkelere uyarlandığını hatırlatan dergi artık yeni modanın Amerikan dizilerinin yerel versiyonları olduğunu söyledi.
Dergi, muhafazakar toplumlarda altyazılı ve dublajlı programların izlenmek istenmediğini belirtti. Bu nedenle de muhafazakar toplumların yaşadığı ülkelerde yabancı dizilerin yerel versiyonlarına olan talep artış gösterdi. Informa Telecoms & Media adlı İngiliz kuruluşun raporuna göre de 2012 yılında Türkiye, Brezilya ve Çin uluslararası reklam pazarında en çok büyüyen 10 ülke arasına girdi. Bu ülkelerdeki reklam gelirlerinin artışı da uluslararası kuruluşların buradaki televizyon programlarına daha fazla yatırım yapması olarak geri dönüş gösterdi. Gelecek ay Cannes’da düzenlenecek olan dünyanın en büyük televizyon içeriği fuarı MIPCOM’da başrolde Türkiye’nin olması bekleniyor. Fuarda Türkiye’deki kopya dizilere özel olarak bir etkinlik gerçekleştirilecek.
kaynak: oyuncularsitesi.com
ABD’de yayımlanan saygın iş dünyası dergisi Bloomberg Businessweek, Türkiye’de yayımlanan kopya dizilerin başarısını masaya yatırdı.
Dergi, Disney yapımı Umutsuz Ev Kadınları’ndan, Amerikan ABC televizyonunda orjinali Grey’s Anatomy olarak yayınlanan Doktorlar dizisine kadar kopya dizilerin Türkiye ve gelişmekte olan diğer ülkelerdeki başarısını mercek altına aldı. Gelecek ay Fox TV’de Grey’s Anatomy’nin devamı olan Private Practice adlı dizinin Türk versiyonunun yayınlanacağını duyuran dergi Umutsuz Ev Kadınları’nın da Türkiye’de en çok izlenen 8. dizi olduğunu yazdı.
Altyazı ve dublaj istenmiyor
“Umutsuz Ev Kadınları’nın yeni bir adresi var: İstanbul’un Gül Sokağı” tanımını yapan dergiye göre uluslararası stüdyolar da Türkiye’nin kopya dizilerinden çok memnun. Bunun sebebi ise Türkiye’de yayımlanan dizilerin kısa sürede popüler hale gelip Ortadoğu’da da satılmaya başlanması olarak açıklanıyor. Türk dizilerinin Ortadoğu’da satılması sayesinde ek gelir elde eden şirketler bu nedenle Türkiye’deki kopya dizileri destekliyor. Sony Pictures Television şirketinin uluslararası üretim müdürü Andrea Wong dergiye, “Şu anda Ortadoğu’daki televizyon dünyası her şey için büyük bir iştaha sahip. Türkiye bölgedeki anahtar pazar” yorumunu yaptı. Yıllardır ‘Kim 500 milyon ister’ ve ‘Survivor’ gibi programların da yabancı ülkelere uyarlandığını hatırlatan dergi artık yeni modanın Amerikan dizilerinin yerel versiyonları olduğunu söyledi.
Dergi, muhafazakar toplumlarda altyazılı ve dublajlı programların izlenmek istenmediğini belirtti. Bu nedenle de muhafazakar toplumların yaşadığı ülkelerde yabancı dizilerin yerel versiyonlarına olan talep artış gösterdi. Informa Telecoms & Media adlı İngiliz kuruluşun raporuna göre de 2012 yılında Türkiye, Brezilya ve Çin uluslararası reklam pazarında en çok büyüyen 10 ülke arasına girdi. Bu ülkelerdeki reklam gelirlerinin artışı da uluslararası kuruluşların buradaki televizyon programlarına daha fazla yatırım yapması olarak geri dönüş gösterdi. Gelecek ay Cannes’da düzenlenecek olan dünyanın en büyük televizyon içeriği fuarı MIPCOM’da başrolde Türkiye’nin olması bekleniyor. Fuarda Türkiye’deki kopya dizilere özel olarak bir etkinlik gerçekleştirilecek.
kaynak: oyuncularsitesi.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Düşüncelerinizi bizimle paylaşın