8 Kasım 2011 Salı

Ediz Hun Alaylı Sinemacılar


Ünlü sinema sanatçısı Ediz Hun, sinema hayatı boyunca 132 filkde rol aldığını belirterek, "Bizler alaylı sinemacılar olarak toplumu eğiten güzel filmler yaptık" dedi.

 22. Burhaniye Turizm Kültür ve Sanat Festivali'ne katılan ünlü sinema sanatçısı Ediz Hun, Belediye Başkanı Fikret Akovaya ve meclis üyelerine hayatını anlattı.

Babasının Almanya'da tahsil yapmış bir makina mühendisi, annesinin ise Rumeli göçmeni bir öğretmen olduğunu anlatan Ediz Hun, "Ben şu an 76 yaşındayım. Ses mecmuasının yarışmasıyla 1963 yılında "Genç Kızlar" filmiyle sinemaya başladım, 132 filmde rol aldım.

Bizler alaylı sinemacılar olarak toplumu eğiten güzel filmler yaptık. Sinema krize girince 1973'de evlendim, 1975 yılında Norveç'e gidip biyoloji tahsili yaptım. 1999 yılında milletvekili oldum, bir süre Çevre Bakanlığı Başdanışmanlığı ile İstanbul Çevre İl Müdürlüğü'nde görev yaptım.

Doğa ve dengenin korunması konusunda çok sayıda konferanslar verdim" dedi.

İHLAS HABER AJANSI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın