14 Kasım 2013 Perşembe

Robert Redford ile Sona Doğru filmi üzerine ropörtaj

Cuma günü gösterime girecek 'Sona Doğru'da izleyeceğimiz Robert Redford, filme ilişkin "Diğer filmleri görmeye gittiğinizde onların özel efektler ve aksiyon sahnelerinden oluştuğunu görebilirsiniz ama bu çok daha saf bir film" değerlendirmesinde bulundu.

Bu Cuma gösterime girecek 'Sona Doğru'da ilerleyen yaşına rağmen açık denize açılan ve yaptığı kazadan sonra hayatta kalmak için büyük çaba sarfeden adamın gerilim dolu macerasına tanık olacağız.

Her zamanki 120 sayfalık senaryolu filmlerden farklı olan 'Sona Doğru' 30 sayfalık senaryosu ve Oscar Ödüllü usta oyuncusu Robert Redford ile dikkat çekiyor.

Robert Redford, filmle ilgili soruları yanıtladı.

Bu filmden önce denizcilik ile ilgilenmiş miydiniz? 
Los Angeles’ta büyüdüm, bu yüzden sörf yaptım ve yüzdüm. Yelkencilik ile biraz ilgilenmiştim ama derin sulara kendi başıma hiçbir zaman çıkmadım. Catalina Adası'nda, Los Angeles'ın değişik bölgelerinde hatta Kanada'da bile yelken ile açıldım ama hep başkalarının teknesiyle. Asla tek başıma ve fırtınalı bir havada değil. “Sona Doğru” benim için tamamen yeni bir deneyimdi.

Filmim yapımcısı J. C. Chandor ile çalışmak nasıl bir şeydi?
Onunla çalışırken kendimi çok rahat hissettim. Filmdeki karakterim gibi çalışırken öğreniyordum.

Karakterinizin hikâye boyunca öğrenmeye zorlandığı dersler nelerdi? 
Başına gelenler artık onun boyunu aşınca doğaçlama hareket etmesi gerektiğini, o anda karar alması gerektiğini anlıyor. Bu yönden onla bir bağım olduğunu hissediyorum.

Karakterinizin adını ya da onunla ilgili pek bir şey bilmiyoruz… 
Bu filmde karakterim hakkında çok az şey bilinmesine bayıldım. J.C. tamamen anladığı ve sindirdiği bir konu hakkında senaryoyu yazdı ve yönetti. Deneyimlerine dayanarak hikâyede yelken ile ilgili ayrıntılar yaratabilmiş. Ayrıca söylenecek çok bir şey olmaması da oyuncunun karaktere kendi hislerini geçirmesini sağlıyor.

'Sona Doğru'yu diğer filmlerden ayıran özellik nedir? 
Diğer filmleri görmeye gittiğinizde onların özel efektler ve aksiyon sahnelerinden oluştuğunu görebilirsiniz ama bu çok daha saf bir film.

Filmde en çok hangi sahnelerde eğlendiniz?
Birkaç sahne vardı. Özellikle seyircinin canlandırdığım karakterin hissettiklerini hissedebildikleri sahneler. Sadece mücadele verdiği sahneler değil. Huzur bulduğu sahnelerde de herkesin bunu sorgulamasını sağlıyor.

Huzur bulduğu sahnelerde ne görebiliyoruz?
Karakter film boyunca geniş bir boşluktan başka hiçbir şey görmüyordu. Daha sonra da cankurtaran salında altına baktığında metrelerce derin sudan başka bir şey görmüyordu.

Film başlığı ile filmin arasındaki bağdan bahsedebilir misiniz? 
Bu filmde benim birçok duygum tatmin oldu. Her şey en kötüye giderken, bazı insanlar pes ederken bazıları mücadeleye devam eder.

kaynak: ntvmsnbc.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın