11 Aralık 2011 Pazar

Ünlü Yönetmenlerin Film Üretimi Hakkındaki Sözleri



Senaryo esastır.Film yapımı her şeyin doğaçlamaya bırakılması için fazla karmaşıktır.

 Roman Polanski







Filmlerimde kahramanların başına gelen trajik olaylar onların kendi kendilerini tanımalarını
Ne olduklarını anlamalarını kendi benliklerinden kurtulmalarını,bu olaydan önceki sıradan insan durumlarından çıkmalarını sağlar.benim sevdiğim dramatik temel budur.
 John Ford





Sinemayı öğrenmenin en etkili yolu sessiz film çekmeye çalışmaktır. 
 Alfred Hitchcock






İnsan öğesi bir hikayedeki en önemli yandır.Önemli bir karar verme durumunda olan kişi,bunu kendi karakterine göre yapar,belli bir yöne doğru gider.yazgı dediğinizde sonuçta bu seçimlerden oluşmazmı?
 Fred Zinnemann



Film yaparken sahneyi sanki sessiz çekiyormuşum gibi düşünürüm.Tüm gereksiz diyalogları çıkartırım.
 Akira Kurosawa




Siz kemarayı sabit bir insanın dramı üzerinden tutabiliyorsanız,seyircilerde o insanın dramıyla yüzleşebiliyorsa hiç korkmayın.Bence mesele insanın kendisidir.
 Ömer Kavur






Neden özgün bir senaryo yazmadığımı soruyorsunuz.öncelikle becerebilirmiyim bilmiyorum! İkincisi bir hikaye yazdığınızda onu yargılıyamazsınız.Hele size çok yakın bir hikayeyse hiç.Sonra iyi bir hikaye garip bir karışımdır.Seyircinin dikkatini filmin ana fikrine ve felsefesine ihanet etmeden ayakta tutmanız gerekir.Sonunda yine yaptığınız şeye ters düşmeyecek bir sonda bulmanız gerekir.Kolay değil.
 Stanley Kubrick


Hadi gelin ucuz bir film çekelim! Etrafınıza bakın ne var etrafınızda? Belki babanızın bir içki deposu vardır.O zaman içki deposunda geçen bir film yapın. Bir köpeğiniz bi var? Köpeğinizi anlatan bir film yapın.Anneniz belki huzur evinde çalışıyordur.Huzur evini anlatan bir film yapın.Ben El Mariachi/Gitarım ve Silahım’ı yaptığımda bir kaplumbağam,bir gitar kutum ve kücük bir kasabam vardı.Ve dedimki,Bunları anlatan bir film yapacağım!
 Robert Rodriguez


Bütünüyle bir sinemacı olmanız için kendi senaryonuzu yazmanız gerektiğine inanıyorum.
 David Cronenberg







Bir film çekiminde yapılacak en büyük hatalardan biri,kötü bir senaryoyla yada böyle bir senaryo için önemli değil ben çekimlerde hallederim,diyerek sete gitmektir.Deneyimlerime göre iyi bir senaryoyu kötü çekmek biğr derece tatmin edici olabilir.Ama tersi hiçbir şey ifade etmez.
 Woody Allen




Eğer bir film yapmak istiyorsanız kendinize sormanız gereken ilk soru; Söyleyecek bir sözüm varmı?’dır.bir yönetmenin görevi neden söz ettiğini bilmektir.Yönetmen en azından insanlara iletmek istediği hisleri ve duyguları tanımalıdır.
 Martin Scorsese





Her filmin başlangıcında bir fikir vardır.Bu bir kıvılcımdır bu daha sonra yem olarak kullanılıp,sudan balık çıkarcasına gerisini getirebilirsiniz.Bir yönetmen için en önemli şey fikrin çıkış noktası olan bu fikre sadık kalmaktır.Film yapımı sırasında devreye giren her şey sizi bir yandan ileriye götürürken bir yandanda orijinal fikrinizden uzaklaştırma tehlikesi taşır. Bu nedenle ilk fikirden taviz vermeden çalışmak gerekir.
 David Lynch


Kül Kedisi'ni yapsaydım ,seyirciler faytonun içinde ceset arardı.
Alfred Hitchcock


Herkes dahi olduğum görüşüne karşı çıkıyor ama dahi olduğumu kimse söylemedi ki.
Şu günlerde en büyük sorun,bir filmin gösterime girmeden hemen bayatlaması...Boşuna değil,konserve gibi teneke kutular içinde geliyor.
Orson Welles 


 Sonuç hem şiirsel,hem gerçek olduğu sürece çalışma yönteminin ne önemi var!
Vittorio De Sica



Film bir solucandır; hayatımı,ruhumu emen 2500 metrelik bir solucan.
Ingmar Bergman



Başarının formulü yoktur.Ama başarısızlığın formülü vardır: Herkesi birden hoşnut etmeye kalkmak.
Lina Wertmüller 


Ödü patlayan bir iyimserim ben.
Nicholas Ray



İyi bir filmin kusurları olması gerekir.Hayat gibi,insanlar gibi.
Federico Fellini




Film,bir buçuk saatte dünyadır.
Jean Luc Godard 


Bütün edebiyat,faust'a bir dipnottur.Bununla ne demek istediğimi ben de bilmiyorum.
Woody allen

 
     

İstediğiniz mutlu sonsa, bu hikayenin nerede kesildiğine bağlıdır.
Orson Welles 


Oyuncuların inek olduğunu söylemedim. Benim söylediğim, oyunculara inek muamelesi yapılması gerektiği. (daha önce yaptığı ''bütün oyuncular inektir'' sözüne getirdiği açıklama)
Alfred Hitchcock


İşim dünyayla aramdaki tek ilişki
Federico Fellini 


Yazarların, ressamların ya da yönetmenlerin işlevinin, söyleyecek birşeyleri olması olduğunu düşünmüyorum. Hissettikleri birşey var. Ve bir sanat formunu seviyorlar - kelimeleri, boya kokusunu, fotoğraf karelerini ya da oyuncularla çalışmayı. Hiçbir sanat dehasının didaktik bir amaçla hareket ettiğine inanmıyorum, öyle olduğunu zannetse dahi..
Stanley Kubrick 



Önemli olan neyin çekileceğidir...
Kubrick



Drama sıkıcı yanları atılmış hayattır...
Hitchcock 



Senaro konusunda uzman olmadan kimse iyi yönetmen olamaz...
Kurosawa




Bir gün kaybedecek kadar param olduğunda,eleştirmenler için film yapacağım.
Claude Lelouch



Marjinal kişilikleri seviyorum. Eğer bir sürüye dahil değilseniz, kaderiniz hep yalnız ve ayrıksı olmaktır. Eğer herkese uyar ve sürüye katılırsanız, kişisel özgürlüğünüz yitip gider -ki bu özgürlük aslında insan olmanın koşuludur. Ben hep kaybetmeye mahkum olduklarını bildikleri halde, kişisel kaderlerini tek başlarına izleyenlere böylesine ilgi duyduğum için, herhalde onulmaz bir romantik olmalıyım.
Sam Peckinpah 




Günümüz filmleri yalnızca bir hayal dünyası sunuyorlar ve insanlarla gerçek bir bağ kurmaktan yoksunlar. Bu ülkede, insanlar duygusal olarak 21 yaşında ölüyorlar. Belki de daha erken… Bir sanatçı olarak benim sorumluluğum, onların ayakta kalmalarını, hiç değilse 21’i dolduracak kadar yaşayabilmelerini sağlamak. Bana kalırsa filmler, acıdan ve hiçlikten kurtulmanın mümkün olduğu duygusal ve entelektüel topraklarda yol bulmayı sağlayan birer harita.
John Cassavetes  




Los Angeles'ı seviyorum.Hollywood'u seviyorum.Herkes plastik.Ben de plastik olmak istiyorum.
Andy Warhol 



Olağan bir odada oturduğunuzu düşünün.Kapının arkasında bir ceset olduğu söyleniyor.Oda ansızın değişir:içinde ki her şey bir başka görünüşe bürünür: ışık da,atmosfer de bambaşkadır artık.Her şey aynı kalmıştır aslında: biz değişmişizdir.Eşyalar,bizim algıladığımız biçimlere bürünmüşlerdir.Filmlerimde sağmalak istediğim etki budur işte.
Carl Dreyer 

turkcealtyazi.org
                                                                                                                                             Alıntıdır....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın