5 Ekim 2011 Çarşamba

Tartışma Programı


   Tv’de izlediğimiz tartışma programlarına katılan uzman konuklar gerçekten bizi bilgilendiriyor mu?
   Bunu gerçektende merak ediyorum bir süredir çalışmıyorum işsizim ve ilgimi çektiği için tartışma programlarını izlemeye başladım türkiyenin gündemide bildiğiniz gibi yoğun, hemen hemen hergün çok önemli olaylar yaşanıyor  her konuda ve her alanda bunlar meydana geliyor.
   Gündemdeki bu olayların bazen  ne şekilde gerçekleştiğini, ne ifade ettiğini, olayın insanlar için olumlu yada olumsuz olup olmadığını sıradan insanların yani konunun uzağında bulunanların anlayabilmesi, çözümleyebilmesi çok zordur bu yüzden tv kanalları tartışma programlarına konunun uzmanlarını çağırıp olayları açığa çıkarmaya çalışırlar bizde uzmanları dinleyip bilgileniriz peki ama gerçekten öylemi dediğim gibi birçok tartışma programını izleme fırsatım oldu. İzlediğim bazı uzmanlar sert olacak ama yanlış yada yalan söylüyor bazen bu yanlış yada yalanlar program esnasında düzeltiliyor veya program sonrası diğer uzmanlar yada konunun muhatapları uzmanı yalanlıyor peki program esnasında yada sonrasında düzeltilmeyen yanlışlar işte bu konuşmalar halkın dilinde artık doğru gibi algılanıyor kendi yaşadığım örneği vermek istiyoru;  arkadaşlarımızla bir konuyu tartışıyoruz söylediği konuyu yanlış bildiğini anlatmaya çalışıyorum kaynak belge gösteriyorum fakat inandıramıyorum çünkü televizyonda spikerden duymuş sadece o kadar kaynak yok herhengi bir belge bilgi yok sonradan yine tv ye çıkıp halkımız bir çok şeyi yanlış biliyor diye çığırtıyorlar ee halk sahip olduğu bu bilgiyi zaten medyadan öğreniyor bu ülkede insanların bilgi almak için fazla bir seçeneği yok bizzat kendim izlediğim programlarda uzmanların birçok yanlışını gördüm izlerken sinirleniyorum diyorum acaba kitapmı okumuyor, kasti olarak saptırmayamı çalışıyor, ideoloji kaygısımı güdüyor genelde bu hatalar uzmanın alanı dışında moderatörün yada spikerin kendisine sorduğu sorulardan kaynaklanıyor özellikle sanatçılara sanatının dışında bir şey sormayagör…
  Yinede; tamemen ümitsiz değilim birgün düzeleceğine inanıyorum. Baktığımdada bugünün dünden daha iyi olduğunu görüyorum. Umarım düzelir!  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın