Pages

4 Aralık 2011 Pazar

DİYANET: 1980'LERE KADAR SİNEMADA SUNULAN ANADOLU KADINI GELENEKSEL DİNDAR KADINI YANSITIYORDU, ŞİMDİ İSE…"


 Dini Yayınlar Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen "Kadın Konulu Dini Yayınlar Kongresi'nin sonuç bildirgesi açıklandı. Bildirgede, "1980'lere kadar sinemada sunulan Anadolu kadını geleneksel dindar kadını yansıtmaktadır. Ancak Türkiye'nin modernleşme tecrübesi esnasında yaşanan tez-anti tez çatışmasının bu gerçekliği kırarak resmettiğini unutmamak gerekir. Günümüzde her düzeyde yaşanan toplumsal değişimin kadın görünürlüğü üzerinde yoğunlaştığı ve bunun edebi ürünlere aksettiği görülmektedir" denildi.
Diyanet İşleri Başkanlığı Dini Yayınlar Genel Müdürlüğü tarafından "Kadın Konulu Dini Yayınlar' ana teması çerçevesinde Ankara Dedeman Otel'de beşincisi düzenlenen Dini Yayınlar Kongresi sona erdi. Kongrenin ardından yayımlanan sonuç bildirgesinde, İslam'ın kadın imgesinin, kadın ve erkeğin birbirini tamamlayan iki asli unsur oluşunda odaklandığı bildirilerek, günümüzde sıkça karşılaşılan cinsiyet ayrımı, taciz, aile içi şiddet ve kadının eğitimden mahrum bırakılması gibi sorunların giderilmesinde, gerçekliğin üzerini karartmak yerine soğukkanlı bir duyarlılıkla hakikatin ortaya çıkarılması için çaba sarfetmek gerektiği vurgulandı.

-"İSLAM'DA KADIN CİNSİYET BAĞLAMINDA DEĞİL, İNSANLIK DÜZLEMİNDE ELE ALINMIŞTIR"-
Kur'an-ı Kerim'de ve Hz. Peygamber'in Sünnetinde kadının, cinsiyet bağlamında değil insanlık düzleminde ele alındığının belirtildiği sonuç bildirgesinde, "Kadın ve erkek arasındaki cinsiyet ayırımı ve karşıtlığına ilişkin söylemlerin, İslam'ın temel metinlerine yansıtılması anakronik bir yaklaşımın ürünüdür" denildi. Bildirgede ayrıca, "Özellikle popüler dini kaynaklarda yer alan kadının yaratılışına ilişkin mitoloji ve hurafe niteliğindeki tasvirler, kadına yönelik zayıflık ve eksiklik söylemi, fitne ve ayartıcılık ithamı, kadının erkek üzerinden tanımlanıp konumlandırılması İslam'ın özüyle bağdaşmamaktadır" ifadelerine yer verildi.

-"KADIN, BİR TÜKETİM VE REKLAM UNSURU OLARAK İSTİSMAR EDİLMEKTEDİR"-

Sanal alemde ve görsel medyada kadının bir tüketim ve reklam unsuru olarak istismar edildiğine dikkat çekilen bildirgede, "Görsel medyada kadın imgesi, kadını gerçek kimliğinden çok bir tüketim nesnesi biçiminde sunmakta, bu sunumda kimi zaman kadının cinselliği, kimi zaman kadının duygusallığı, kimi zaman da zaafları ön plana çıkarılarak kadın bir meta şeklinde ticari istismar konusu yapılmaktadır" denildi. Bildirgede şunlar kaydedildi:
"Kadına karşı cinsiyetçi ve ayrımcı bir dilin kullanılması, kadının metalaştırılması ve tüketim nesnesi, namus cinayetleri ve her türlü şiddetin konusu haline getirilmesi hiçbir şekilde onaylanamaz.

Haberx.com
                                                                                                                                           Alıntıdır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi bizimle paylaşın